Sabtu, 2 April 2011

piNanGan diTeriMa....

27 MaC 2011...geNap 2 minGgu aKu disUntiNg keLuarGa MOHAMAD AZMIR B AHMAD...daN ari niE jGk aKu n faMilY aKu g uMah B kT seLayaNg unTuk memBeri jaWapan saMa ade piNanGan seBelum nIe diterima atau x...huhu..alhamdulillah,syukur,keluarga aku n aku menerima pinangan b..kuikuiki..1st merasai perasaan mcm nie...sgt happy,walaupun b x ade kt umah dier,sbb x blk cuti,sbb byk sgt keja :-( biLe sampai umah family dier,mak dier jamu mkn tgh ari..ade lauk,ayam rendang,sambal udang ( lauk kegemaran ank kesayangan,sape g kLu bkn En Amir)huhu..pas kenyang,mkn kuih lg..nk wt mcm mane,bakal mak mertua aku nie pandai wt kuih,bkn setakat wt kuih,masak semua dier tau,sedia maklum y bakal mertua aku nie penah bukak kedai mkn dulu,so dier pakar dlm masakan...ank2 dier semua pandai masak,termasuk r buah hati kesayangan aku tu..hihi..(senang aku dh kawin nti) waaakakakakh...time mkn kuih,mak aku siap ambi resepi nk wt kuih,,kuikuik..dh lain agenda nie..pe leh wt,lyn je...siap ken perli,kena belajar wt kuih pas nie..sbb en amir tu suka sgt mkn kuih sampan = kuih pelita...so pas nie kena menuntut ilmu kt bakal ibu mertua ku...hahaha..selesai mkn2..mula r perbincangan antara omah den dgn omak dior...hahha..pinangan diterima,so majlis insyaALLAH akn wt hujung thn nie...mula2 plan tunang time nikah nti,tp omak den kato nti kite org nk wt kenduri cikit,maybe b4 pose,kenduri khatam quran dan cukur jambul..so omak den kato,nti family b dtg r bwa cincin tunang sekali,x pyh bwa pe2,bwa cincin je..so omak dier pun setuju..lg pun bju tunang dh tompah..hahhha..selesai semua,mula r tya berapa hantaranya....?hantaranya...?hantaranya...?biar kami ber2 y tentukan..dua2 family x kisah kami tentukn..mereka setuju saja...hihi..so utk my dear..bersiap sedia ok...kuikui....setalah semua selesai dan dipersetujui,kami pun berangkat pulang,dgn dibekalkn kuih2 utk kami bwa pulang..tQ bakal ibu mertua ku...hahha...bile pinangan diterima,maka dgn rasminya sya menyarung cincin dijari manis ku,menunjukn y saya milik MOHAMAD AZMIR B AHMAD selamanya....insyaALLAH..semoga ikatan kasih dan cinta kami berkekalan hinga akhir hayat..AMIN

4 ulasan:

  1. aLu kiTe..tQ sis :-) doakn jodoh kami berkekalan hingga akhir hayat..AMIN

    BalasPadam
  2. hee..sweet2..bile lah jk nk melamar..kuikui...tgu...haks~
    tahniah mie

    BalasPadam
  3. erm beshnya.. aku tmpg hepi sekaki gak atas kbahgian korg ber2.. semoga smua urusan berjalan dgn lancar.. ok??

    BalasPadam